EN SUPERBIL MED MUSTANG-SJÄL

Nya Ford Mustang GTD

Nya Ford Mustang GTD

en superbil med  MUSTANG-Själ

Ford Mustang® GTD, en superbil redo för både vägen och racingbanan. Med en superladdad 5,2L V8-motor, som levererar över 800 hästkrafter*. Kolfiberkaross, semi-aktiv fjädring och system för att reducera motvind. Allt paketerat i kompromisslös Mustang-styling. 

Ansökan för att beställa Mustang GTD är nu öppen, gå vidare med knappen nedan. Ansökan stänger den 19 juli 2024 kl. 23.59 GMT.

Magnesiumhjul

En perfekt kombination av vikt och hållbarhet. Mustang GTD-hjul kombineras med 325 mm fram- och 345 mm bakdäck. Bananpassad prestanda och fantastiskt utseende.

Kaross i kolfiber

Kroppspaneler i kolfiber minskar vikten, sänker tyngdpunkten och förbättrar respons och prestanda.

Racinganpassad fjädringsteknologi

Semi-aktiv fjädring och hydrauliskt kontrollsystem, justerbart och synligt genom bakrutan. Kör din Mustang GTD till banan och sänk den sedan till en höjd anpassad för racing.

Kompromisslös prestanda

Ford Mustang GTD är en superbil med en 5,2 liters V8-motor på upp till 800 hästkrafter* samt en 8-växlad dubbelkopplingsväxellåda. Designad för både gatan och racingbana med race-inspirerad fjädring, en dynamisk aero-bakvinge för kontroll och nästan 50/50 viktfördelning för exceptionell lyhördhet och prestanda.

Motor & växellåda

Ford Performance-konstruerade 5.2L V8-motorn med 8-växlad dubbelkopplingsväxellåda är finjusterad för monstruös styrka och levererar upp till 800 hästkrafter*.

Racing-inspirerad fjädring

En unik främre fjädring ger förbättrad sidostyvhet, särskilt i kurvtagning med höga g-krafter. Kombinerat med en unik dubbel körhöjd är Mustang GTD:s fjädring optimerad för både gator och racingbanor.

Dynamisk aero-vinge bak

Mustang GTD har en mängd innovativ prestandateknik, inklusive den dynamiska aero-bakvingen. Denna ger nedåtkraft för att öka kontrollen när du kör i kurvor och öppnas för att minska motståndet på raksträckor.

Knivskarpa köregenskaper

Mustang GTD-kraften överförs genom en lätt kolfiberdrivaxel ansluten till en 8-växlad bakaxel, för nästan 50/50 viktfördelning. Detta ger responsiv hantering och extrem prestanda.
VIKTIG INFORMATION