280 L1 H1 | 320 L1 H1 | 320 L2 H1 | |
---|---|---|---|
2.0L TDCi Ford EcoBlue 136 hk (100 kW) FWD | Ja | Ja | Ja |
2.0L TDCi Ford EcoBlue 136 hk (100 kW) 8-växlad automat FWD | Ja | Nej | Ja |
2.0L TDCi Ford EcoBlue 150 hk (110 kW) FWD | Nej | Nej | Ja |
2.0L TDCi Ford EcoBlue 170 hk (125 kW) 8-växlad automat FWD | Nej | Ja | Ja |
2.0L TDCi Ford EcoBlue 170 hk (125 kW) 8-växlad automat AWD | Nej | Ja | Ja |
2.5 PHEV Automat | Nej | Ja | Ja |
E-Custom 218 hk | Nej | Ja | Ja |
L1 = kort hjulbas, L2= lång hjulbas, H1 = lågt tak. Alla motorer är Stage 6,2 med 6-växlad manuell växellåda om annat ej anges. |
L1 H1 Skåp | L2 H1 Skåp | ||
---|---|---|---|
Total längd | 5050 | 5450 | |
Total bredd inklusive backspeglar | 2275 | 2275 | |
Total bredd med infällda backspeglar | 2148 | 2148 | |
Total höjd* | 1963-1981 | 1961-1978 | |
Axelavstånd | 3100 | 3500 | |
Överhäng fram | 958 | 958 | |
Överhäng bak | 992 | 992 | |
Öppningsbredd sidodörr | 1030 | 1030 | |
Öppningshöjd sidodörr | 1301 | 1301 | |
Öppningsbredd bakdörrar/baklucka | 1400 | 1400 | |
Öppningshöjd bakdörrar/bakluck | 1295 | 1295 | |
Max längd i lastutrymmet (till mellanvägg) | 2602 | 3002 | |
Max längd i lastutrymmet (inklusive genomlastningslucka) | 3075 | 3475 | |
Max bredd i lastutrymmet | 1177 | 1177 | |
Bredd mellan hjulhus | 1392 | 1392 | |
Lastgolv till tak | 1405 | 1405 | |
Lasthöjd bakdörr* | 575-593 | 575-593 | |
Max lastutrymme (med mellanvägg) (m³) | 5,8 | 6,8 | |
Lastutrymme (bakom mellanvägg) (SAE) (m³) | 5,7 | 6,6 | |
Lastutrymme (med mellanvägg) (VDA) (m³) | 5,2 | 6,0 | |
Vändradie (meter) | |||
16"-hjul, trottoarkant till trottoarkant/vägg till vägg | 10,9 m/11,6 m | 12,1 m/12,8 m | |
17"-hjul, trottoarkant till trottoarkant/vägg till vägg | 10,9 m/11,6 m | 12,1 m/12,8 m | |
L1 = kort hjulbas, L2 = lång hjulbas, H1 = lågt tak. Alla mått (angivna i mm) kan variera beroende på tillverkningstoleranser och avser grundmodeller utan extrautrustning. *Höjdmåtten anger området från min till max för en fullastad bil med lägsta nyttolast till en olastad bil med högsta nyttolast. Dessa illustrationer är endast avsedda som vägledning. VDA-metod. Detta är den metod som används av Verband der Automobilindustrie (VDA) i Tyskland. Ett VDA-värde fastställs genom att fylla lastutrymmet med “literblock” med måtten 200 x 100 x 50 mm. Blocken räknas och det numeriska värdet omvandlas till kubikmeter. SAE-metod. Detta är den metod som används av Society of Automotive Engineers. Ett SAE-värde fastställs genom medelvärdet av två höjd-, längd- och breddmått som multipliceras för att få fram volymen i kubikmeter. Metoden för maximal lastvolym mäter helt enkelt volymen av ett finkornigt material, t.ex. sand eller ris, som kan deponeras i lastutrymmet. |
Skåp FWD | Axelutväxling† | CO2-utsläpp‡ | Bränsleförbrukning i L/100 km‡ |
---|---|---|---|
2.0L TDCi Ford EcoBlue 136 hk (100 kW) | 4.93 | 181-191 | 6.9-7.3 |
2.0L TDCi Ford EcoBlue 136 hk (100 kW) 8-växlad automat | 3.65 | 197-203 | 7.5-7.8 |
2.0L TDCi Ford EcoBlue 150 hk (110 kW) | 4.93 | 186-191 | 7.1-7.3 |
2.0L TDCi Ford EcoBlue 170 hk (125 kW) 8-växlad automat | 3.65 | 199-203 | 7.6-7.8 |
2.5 PHEV 227 hk Automat | - | 36 | 1.6 |
Skåp AWD | |||
2.0L TDCi Ford EcoBlue 170 hk (125 kW) 8-växlad automat | 3.65 | 219-221 | 8.3-8.4 |
Skåp RWD | Räckvid i km WLTP Bl. körning | Bränsleförbrukning i kWh/100 km | |
Elmotor 100kW/136hk 1-växlad | - | 329 | 17,8 |
Elmotor 160kW/218hk 1-växlad | - | 3217 | 18,9 |
Anm.: † Den angivna axelutväxlingen är den som är tillgänglig beroende på modell, totalvikt, nyttolast och motor-/växellådskombination. ‡ Den angivna bränsle-/energikonsumtionen, CO2 -utsläppen och elektriska räckvidden fastställs enligt de senast uppdaterade tekniska kraven och specifikationerna som anges i EUdirektiv (EC) 715/2007 och (EU) 2017/1151. Lätta fordon typgodkända enligt WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) kommer att ha bränsle-/energiförbruknings- och CO2 -utsläpp för den nya europeiska körcykeln (NEDC) och WLTP. WLTP kommer att ersätta NEDC helt senast i slutet av år 2020. Tillämpade standardtestmetoder medger jämförelse mellan olika fordonstyper och olika tillverkare. I tillägg till bilens bränsleeffektivitet, spelar även körbeteendet och icke-tekniska faktorer en roll när det gäller att fastställa en bils bränsle-/ energikonsumtion, CO2 -utsläpp och elektriska räckvidd. CO2 är den växthusgas som bär det främsta ansvaret för den globala uppvärmningen. |
Max. nyttolastkapacitet (exkl. förare/passagerare) (kg) | Totalvikt (kg) | Min. tjänstevikt (exkl. förare/passagerare) (kg) | Framaxeltryck (kg) | Bakaxeltryck (kg) | |
---|---|---|---|---|---|
280 L1 H1 | 932-1016 | 2825 | 1809-1893 | 1550 | 1550 |
280 L1 H1 med automatlåda | 894-978 | 2825 | 1847-1931 | 1550 | 1550 |
320 L1 H1 | 1332-1416 | 3225 | 1809-1893 | 1550 | 1900 |
320 L2 H1 | 1286-1370 | 3225 | 1855-1939 | 1625 | 1850 |
320 L1 H1 med automatväxellåda FWD | 1294-1378 | 3225 1 | 1847-1931 | 1600 | 1900 |
320 L1 H1 med automatväxellåda AWD | 1195-1279 | 3225 | 1946-2030 | 1625 | 1850 |
320 L2 H1 med automatväxellåda FWD | 1248-1332 | 3225 | 1893-1977 | 1700 | 1850 |
320 L2 H1 med automatväxellåda AWD | 1195-1279 | 3225 | 1992-2076 | 1700 | 1850 |
320 L1 H1 PHEV | 850-1075 | 3225 | 2150-2375 | - | - |
320 L2 H1 PHEV | 804-1029 | 3225 | 2196-2421 | - | - |
320 L1 H1 E-Custom 136/218hk | 749-1065 | 3225 | 2160-2476 | - | - |
320 L2 H1 E-Custom 136/218hk | 702-1019 | 3225 | 2206-2523 | - | - |
L1 = kort hjulbas, L2 = lång hjulbas, H1 = lågt tak. Siffrorna gäller för bilar med lågt tak om annat ej anges. Tjänstevikten påverkas av många faktorer som t ex karosstyp, motorer och tillval. Den är vikten för en bil i grundutförande med standardspecifikation (olika serier har olika tomvikt), inklusive vätskor och bränsletank fylld till 90 %, men utan förare (75 kg), passagerare eller last. Nyttolasten i denna guide är skillnaden mellan totalvikten och tjänstevikten med ytterligare 75 kg avdrag för förarens vikt. Observera att den faktiska vikten alltid är beroende av tillverkningstoleranserna vilket kan göra att nyttolasten skiljer sig mellan denna guide och den faktiska vikten. För kunder som avser att lasta bilen till nära maxkapacitet rekommenderar vi att en felmarginal på 5 % av tjänstevikten adderas till tjänsteviktsiffran före beräkningen för att minska risken för överlast. OBS: Föraren ansvarar för att fordonet uppfyller gällande lagar och bestämmelser för körning på allmän väg. Kontakta din återförsäljare för Ford nyttofordon för ytterligare information. |
Axelutväxling† | Totalvikt 280 | Totalvikt 320 | |
---|---|---|---|
L1 Skåp 2.0L TDCi Ford EcoBlue 136 hk (100 kW) | 4.93 | 2500-2800 | 2500-2800 |
L1 Skåp 2.0L TDCi Ford EcoBlue 136 hk (100 kW) 8-växlad automat | 3.65 | 2500-2800 | - |
L1 Skåp 2.0L TDCi Ford EcoBlue 170 hk (125 kW) 8-växlad automat | 3.65 | - | 2500-2800 |
L2 Skåp 2.0L TDCi Ford EcoBlue 136 hk (100 kW) | 4.93 | - | 2500-2800 |
L2 Skåp 2.0L TDCi Ford EcoBlue 136 hk (100 kW) 8-växlad automat | 4.93 | - | 2500-2800 |
L2 Skåp 2.0L TDCi Ford EcoBlue 170 hk (125 kW) 8-växlad automat | 3.65 | - | 2500-2800 |
L1 2.5 PHEV Automat | - | - | 2000 |
L2 2.5 PHEV Automat | - | - | 2000 |
L1 E-Custom 218 hk | - | - | 2300 |
L2 E-Custom 218 hk | - | - | 2300 |
Anm.: Alla motorer är EU6.2 och försedda med belagt dieselpartikelfilter (cDPF). † Den angivna axelutväxlingen är den som är tillgänglig beroende på modell, totalvikt, nyttolast och motorkombination. Max släpvagnsvikt obromsad är 750 kg. |
Axelutväxling† | 280 | 320 | |
---|---|---|---|
2.0L TDCi Ford EcoBlue 136 hk (100 kW) | 4.93 | 5325 | 5725 |
2.0L TDCi Ford EcoBlue 136 hk (100 kW) 8-växlad automat | 3.65 | 5325 | 5725 |
2.0L TDCi Ford EcoBlue 150 hk (110 kW) | 4.93 | - | 5725 |
2.0L TDCi Ford EcoBlue 170 hk (125 kW) 8-växlad automat | 3.65 | - | 5725 |
2.5 PHEV Automat | - | - | 5225 |
E-Custom 218 hk | - | - | 5350 |
Anm.: Alla motorer är EU6.2 och försedda med belagt dieselpartikelfilter (cDPF). † Den angivna axelutväxlingen är den som är tillgänglig beroende på modell, totalvikt, nyttolast och motorkombination. Max släpvagnsvikt obromsad är 750 kg. |